Programma 2e blok
Waaruit kun je kiezen in blok 2?
- Onderzoek als vliegwieltjes voor Kansrijk Onderwijs (OP)
- De TOP: buiten de lijnen, binnen de kaders (OP)
- VIP-room: hoe help en herken je leerlingen met hoogbegaafdheid (OP-OOP)
- ‘Zondagskind’ – opgroeien met autisme (OP)
- Docu ‘Ik zeg je eerlijk’ (OP)
- Onder de top van de ijsberg: trauma… (OP)
- Samenwerking met Heliomare (OP)
- Een blik op Fourteens (OP)
- Taalklas Forta: welbevinden nieuwkomersleerlingen (OP)
- Hoe bevorder je eigenaarschap bij leerlingen op weg naar inclusief onderwijs (OP) (blok 1 + 2)
- VOOM: onderwijs maakt het verschil (OOP)
- Tekenen toepassen in je werk (OOP)
- Ontdek de spanning van Goalball! (OOP)
- Geometrische figuren in hout uitsnijden met de laserprinter (OP-OOP)
- Goochelen met AI: meer tijd, minderwerkdruk! (handige AI-tools) (OP)
- Didactiek in Wiskundelessen (OP)
- Good2Move app in LO-les (OP)
- Werken met LessonUp in je les (OP)
- Microsoft Teams Verdiepend (OP)
- VR bij Duits en geschiedenis (OP)
- De mobielvrije school (OP)
- Test jouw Digitale Skills pubquiz (OOP)
- Trends en ontwikkelingen in de digitale wereld (OP-OOP)
- Teambuilding met een zoete twist: koekjes bakken bij HBR (OOP) (blok 1 + 2)
Onderzoek als vliegwieltjes voor Kansrijk Onderwijs – Lokaal 103
Praat mee over een meertalig onderwijsmodel, taaldenkgesprekken en transparante regels bij de overgang van po naar vo
Inclusief en kansrijk onderwijs gaan allebei over het bieden van leerkansen en het leren benutten van deze leerkansen aan leerlingen met verschillende achtergronden. Het Auctoraat Kansrijk Onderwijs speelt hierin een belangrijke rol door kennis te genereren en het bewustzijn te vergroten over hoe we dit nóg beter kunnen doen. In september zijn drie docenten uit de kenniskring aan de slag gegaan met onderzoek naar de thema’s uit de auctorale rede Leerkans gemist! Hoe dan?. In de workshop maak je kennis met het onderzoeksprogramma en geven Lisa, Anja en Maarten een pitch over hun eigen onderzoek. Daarna kun je in een interactieve sessie dieper ingaan op één van deze onderzoeken en ontdekken wat dit voor jouw eigen onderwijspraktijk kan betekenen.
Leer bijvoorbeeld meer over het onderzoek van Lisa (Supreme College) naar meertaligheid in het onderwijs en krijg enkele praktische lesideeën die gemakkelijk toepasbaar zijn in je les om zo taalverwerving, taalbewustzijn en onderling begrip bij leerlingen en collega’s te bevorderen. Of ben je nieuwsgierig naar hoe je leerkansen kunt creëren voor leerlingen die de Nederlandse taal nog niet goed beheersen, zoals bij NT2 en TOS? Anja (VSO de Stormvogel) deelt haar eerste bevindingen en vertelt hoe taaldenkgesprekken hierin een rol kunnen spelen. Of ben je meer geïnteresseerd in de overgang van PO naar VO? Maarten (Dalí College) onderzoekt de rol van formele regels en ongeschreven praktijken en hoe deze de onderwijskansen van leerlingen beïnvloeden. Tijdens de workshop gaat hij in gesprek over hoe schoolbeleid en professionele ontwikkeling op dit gebied een bijdrage kunnen leveren aan kansrijk onderwijs.
De TOP: buiten de lijnen, binnen de kaders – Lokaal 112
Op de TOP – een voorziening voor Talent, Ontwikkeling en Perspectief – volgen leerlingen onderwijs op school én in de bungalow bij het Castor College. Inclusief op de TOP betekent dat er naast het onderwijsstuk ook aandacht is voor de psychische ontwikkeling van leerlingen. Wist je dat je als docent ook buiten de lijntjes kan kleuren en binnen de kaders kan blijven? Tijdens de workshop onderzoek je wat je als docent en mentor kunt betekenen en kunt doen voor leerlingen die net iets meer of iets anders nodig hebben. Daarnaast vertellen Lieke van Roermund, coördinator en leerlingcoach bij de TOP en Martine Duin, ondersteuningscoördinator, over wat de TOP is, voor wie het is en wat ze doen. Door middel van een aantal dilemma’s ga je met elkaar in gesprek over leerlingen die buiten de lijntjes kleuren in jouw klas.
VIP-room – hoe help en herken je leerlingen met kenmerken met hoogbegaafdheid in het onderwijs? – Lokaal 110
In deze workshop leer je hoe je leerlingen met hoogbegaafdheid beter kunt ondersteunen in hun leerproces en herkennen in het onderwijs. De VIP-room is een speciale SVOK-voorziening die is opgezet voor hoogintelligente leerlingen die dreigen uit te vallen in het onderwijs door belemmeringen die voortkomen uit hun eigen intelligentie. Deze leerlingen ervaren bijvoorbeeld extreme faalangst, vluchtgedrag, een fixed mindset of zwak ontwikkelde executieve vaardigheden die hun leerproces hinderen. VIP betekent in dit geval niet “very important person” (hoewel we zeker vinden dat alle leerlingen dat wél zijn), maar staat voor een aantal kernwaarden die centraal staan in de aanpak. Femke Kooij, ondersteuningscoördinator van het Bonhoeffercollege, neemt je mee in de werkwijze van een VIP-traject.
‘Zondagskind’ – opgroeien met autisme – Lokaal 113
Judith Visser kwam er op volwassen leeftijd achter dat ze het syndroom van Asperger heeft. Dat verklaarde veel, bijvoorbeeld waarom ze wel op haar derde al kon lezen en schrijven, maar niet kon praten, waarom ze zich bij dieren meer op haar gemak voelt dan bij mensen en waarom zij letterlijk ziek werd van verjaardagsfeestjes. In deze bijeenkomst deelt Judith Visser, ervaringsdeskundige, haar verhaal en ze neemt je mee in haar haar ervaringen en waarnemingen van toen ze nog een jong meisje was met Asperger. Uiteraard is er ook ruimte om vragen te stellen.
Docu ‘Ik zeg je eerlijk’ – Lokaal 101
Docent Peter, homoseksueel en bekeerd tot de islam, geeft workshops over seksuele en religieuze diversiteit op basis- en middelbare scholen. Zonder te oordelen, met de nodige humor en prikkelende stellingen probeert hij gevoelige onderwerpen bespreekbaar te maken. Maar hoe reageren de leerlingen wanneer Peter vertelt over zijn eigen leven?
En hoe sta jij hier tegenover? Na het kijken van deze 25 minuten durende documentaire ga jij samen met collega’s het gesprek hierover aan.
Onder de top van de ijsberg: trauma… – Lokaal 106
Iedereen doet in meer of mindere mate traumatische ervaringen op. Soms beïnvloeden deze de gevoelens en het gedrag niet/nauwelijks, maar wat als trauma het functioneren en welbevinden dusdanig beïnvloedt dat dit belemmerend werkt binnen de school/klas? Een leerling die vaak afwezig lijkt, snel emotioneel reageert, of juist helemaal niet betrokken lijkt? Dit kunnen signalen zijn van onderliggend trauma. Als docent speel je een cruciale rol in het leven van leerlingen, maar hoe herken je deze signalen en wat kun je doen om hen te ondersteunen?
Tijdens deze workshop koppelt Saskia Waalboer, coördinator en coach bij Traject+, de theorie aan de praktijk en besteedt ze aandacht aan:
- Wat trauma is en hoe het zich kan uiten in gedrag en prestaties van leerlingen;
- Hoe je een veilige omgeving/relatie creëert waarin leerlingen zich gehoord en gesteund voelen;
- Praktische tools om een ondersteunend plan van aanpak te maken.
Op basis van hulpvragen en ervaringen is Saskia zich steeds meer gaan specialiseren in gedragsproblematiek, stoornissen, trauma en hechting. En ze deelt de opgedane kennis en ervaringen graag met collega’s!
Samenwerking met Heliomare – Lokaal 105
Sinds vorig schooljaar zijn het Bonhoeffercollege en Heliomare vso uit Heemskerk een duurzame samenwerking gestart waarbij de leerlingen van beide scholen elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar kunnen leren. Leerlingen van het Bonhoeffer gaan op bezoek bij Heliomare om een dag mee te lopen op de afdeling Arbeid en Dagbesteding, bijvoorbeeld met gym, de fysio-afdeling en in de klas. Ook gaan de leerlingen aan de slag in Lunchrestaurant de Rode Roos en is er de mogelijkheid om bij de ergotherapeut of bij de revalidatieafdeling in het zwembad mee te lopen. Daarnaast zijn er stageplaatsen voor elkaars leerlingen en acties voor een goed doel.
Tijdens de workshop vertelt Joaquín, leerling V5, over zijn schoolloopbaan tot nu toe, zoals de overstap Heliomare vso naar Bonhoeffercollege. Daarnaast zal hij aandacht besteden aan autisme. Hoe kunnen docenten een leerling met autisme zo goed mogelijk ondersteunen? Wat zijn de sterkte en positieve kanten van autisme?
Patrick Verwindt, afdelingsleider vwo onderbouw op het Bonhoeffercollege (voorheen actief in het vso), zal een beeld schetsen over (het ontstaan van) de samenwerking tussen Heliomare en Bonhoeffercollege. Wat is de meerwaarde van een samenwerking tussen een vso-school en een reguliere vo-school?
Een blik op Fourteens – Lokaal 109
Bij Fourteens krijgen leerlingen de ruimte om op hun eigen manier naar het voortgezet onderwijs te gaan. Of ze nu eerder, later of anders het voortgezet onderwijs betreden, bij Fourteens staat de ontwikkeling van het kind centraal. Door keuzemomenten uit te stellen, krijgen leerlingen meer tijd om zich zowel cognitief als sociaal te ontwikkelen. Pas op het moment dat het echt nodig is, volgt een advies over hun vervolgopleiding. Dankzij heterogene groepen van 10 tot 14 jaar kunnen leerlingen zich omringen met anderen die dezelfde cognitieve en/of sociaal-emotionele ontwikkeling doormaken. Dit zorgt ervoor dat zij in hun eigen tempo kunnen groeien, met een aanbod dat per vak op niveau kan verschillen.
Tijdens de workshop krijg je een unieke kijk op een dag bij Fourteens, door de ogen van pioniers Wiske en Yves en drie leerlingen. Hoe ervaren zij het onderwijs bij Fourteens? Wat gebeurt er tijdens de intakegesprekken, hoe ziet de onderwijsvisie eruit, en wat houdt de stap naar het voortgezet onderwijs in? In deze interactieve sessie krijg je niet alleen een helder beeld van Fourteens, maar ook de gelegenheid om al je vragen te stellen aan het team én de leerlingen. Wat zijn jouw verwachtingen en ervaringen met Fourteens? En hoe kun jij deze inzichten meenemen in je eigen school(ontwikkeling)?
Taalklas Forta: welbevinden nieuwkomersleerlingen – Lokaal 108
Taal is cruciaal voor je ontwikkeling. Taal heb je nodig om je uit te spreken, om te leren, om je gedachten te vormen en te verwoorden en te communiceren met anderen. Het leren van Nederlands (NT2) kost nieuwkomers tijd, veel meer tijd dan de maximale twee jaar die ze op de ISK doorbrengen (Handreiking nieuwkomers in het vo, 2021). Forta is dit schooljaar daarom gestart met een speciale taalklas voor nieuwkomersleerlingen. Een interessante constructie waarbij de leerlingen in de ochtend intensieve taaluren volgen en daarna instromen in de andere vakken. Tijdens de workshop nemen Patricia Hernandez en Daniëlle Koning, docenten bij Forta, je mee in hun werkwijze met aandacht voor traumasensitief en cultuursensitief lesgeven, het ervaren van een andere taal en integratie.
Hoe bevorder je eigenaarschap van leerlingen op weg naar inclusiever onderwijs? – Lokaal 104
In 2025 is een nieuwe onderwijswetgeving van kracht geworden, met de bedoeling de positie van leerlingen en hun ouders te versterken. Onderdeel van deze wet is Het Hoorrecht. Hoe geef je als docent handen en voeten aan het Hoorrecht en wat hebben eigenaarschap van leerlingen en inclusie hiermee te maken? In deze workshop verdiep je je in:
- Eigenaarschap van leerlingen; welke groeistappen zijn herkenbaar in leergedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling?
- Hoe kan ik het leergedrag en het eigenaarschap van leerlingen positief beïnvloeden?
- Het Hoorrecht: wat houdt het in en wat levert dat de leerling en mij als docent op?
- Hoe kan ik door het eigenaarschap van leerlingen te bevorderen recht doen aan het Hoorrecht en meteen ook werken aan inclusiever onderwijs?
Je krijgt in deze interactieve workshop compacte informatie over actuele ontwikkelingen zoals het Hoorrecht en inclusie. Op basis van theorie (o.a. Handelingsgericht werken, Albert Bandura, Kees van der Wolf) en op praktijk gebaseerde succeservaringen, reikt Simone van Dijk je inzichten en handelingssuggesties aan. Alle inhoud is meteen te vertalen naar jouw dagelijkse praktijk als docent, zorgcoördinator, leerjaarcoördinator of leraarondersteuner. Simone van Dijk is een ervaren docent, coach, trainer en specialist Gedrag, Handelingsgericht Werken & Arrangeren en Traumasensitief Onderwijs.
VOOM: onderwijs dat het verschil maakt! – Lokaal 111
VOOM staat voor Voortgezet Onderwijs Op Maat, een naam die met trots is gekozen door de leerlingen zelf. Deze naam zegt precies waar wij voor staan: het bieden van onderwijs dat aansluit bij de unieke behoeften van de leerling. Wij richten ons op jongeren die, om welke reden dan ook, het risico lopen thuis te komen zitten.
Ons doel? Hen weer laten geloven in zichzelf, het onderwijs en hen hopelijk succesvol terug laten keren naar de reguliere klas of een andere passende plek binnen een onderwijsinstelling.
Ben je nieuwsgierig naar onze aanpak? Wil je meer weten over wat deze leerlingen nodig hebben? En ben je benieuwd hoe maatwerkonderwijs écht het verschil kan maken? Kom dan naar onze presentatie en ontdek hoe wij met passie en betrokkenheid een veilige plek creëren waar leerlingen opnieuw tot bloei kunnen komen.
Tekenen toepassen in je werk – Lokaal 020
Ontdek hoe eenvoudige tekeningen je werk effectiever maken! Met eenvoudige tekeningen kun je informatie en processen helder uitleggen, waardoor collega’s en leerlingen beter begrijpen wat je bedoelt én het langer onthouden. Het gebruik van visuele ondersteuning maakt je boodschap niet alleen duidelijker, maar ook leuker en speelser. Werk je niet direct voor de klas? Geen probleem! Gebruik tekeningen om je communicatie binnen het team te versterken: een plaatje zegt tenslotte meer dan duizend woorden.
In deze workshop leer je met eenvoudige technieken snel tekeningen te maken – ook als je denkt dat je niet kunt tekenen. Superleuk, verrassend gemakkelijk én direct toepasbaar in je dagelijkse werk!
Ontdek de spanning van Goalball! – Sportbox
Duik in de wereld van Goalball, een dynamische teamsport speciaal ontworpen voor mensen met een visuele beperking, maar leuk voor iedereen. Tijdens deze workshop leer je hoe je speelt met een bal met belletjes erin, gebruik je je gehoor en gevoel, en ontdek je de kracht van samenwerking. Zet je zintuigen op scherp en ervaar zelf de actie en adrenaline van dit unieke spel. Ga de uitdaging aan en laat je verrassen door Goalball!
De workshop wordt gegeven door René van Oeffel van Gehandicaptensport Nederland.
Hospitality area: ontmoet en verbind binnen SVOK – Aula SKILLS
Ontmoet en verbind met alle collega’s binnen SVOK en leerlingen in een inspirerende setting, waar samenwerkingen en nieuwe ideeën tot leven komen, mooie gesprekken worden gevoerd of daag je collega’s uit voor een potje Airhockey en geniet van een kop thee of koffie.
Geometrische figuren in hout uitsnijden met de laserprinter – Kennemer Techlab
Op veelvuldig verzoek is deze workshop ook dit jaar in het programma opgenomen. De workshop vindt plaats in het Kennemer Techlab o.l.v. Kay Veldhuis, technisch specialist. Eerst maak je op de computer een onderwerp omgezet naar geometrische figuren. Daarna stuur je het bestand naar de lasersnijder en wordt de afbeelding uit hout gesneden.
Goochelen met AI: meer tijd, minder werkdruk! (handige AI-tools) – Lokaal 208
In deze workshop ligt de focus op het kennismaken met diverse handige AI-tools die je werkdruk kunnen verminderen. Je maakt kennis met AI-toepassingen die routinetaken kunnen automatiseren en complexe uitdagingen eenvoudiger kunnen maken. Je ontvangt tools om op een zelfverzekerde en verantwoorde manier met AI te werken. Deze workshop helpt je AI niet alleen als hulpmiddel te zien, maar ook als een partner die je dagelijkse processen stroomlijnt en nieuwe mogelijkheden opent. Je ontwikkelt vaardigheden om AI in te zetten op een manier die je werkefficiëntie bevordert.
Neem je eigen laptop mee!
Building thinking classrooms – Didactiek in Wiskundelessen – Lokaal 205
De workshop Building Thinking Classrooms, gebaseerd op onderzoeksmethodieken, biedt concrete tools en strategieën om je klas om te vormen tot een plek waar leren en denken centraal staan. Je leert hoe je leerlingen kunt stimuleren om problemen op een creatieve en kritische manier aan te pakken, hoe je de groepsdynamiek positief beïnvloedt en hoe je routinematige lesmethoden doorbreekt met innovatieve werkvormen.
In de workshop geeft Maaike van der Bruggen, adviseur rekenen en wiskunde bij WisMon, je inspirerende inzichten over hoe je het denkproces in je klas kunt activeren en leer je praktische technieken die direct toepasbaar zijn in jouw lessen. Het is een interactieve en hands-on ervaring, waarbij je zelf actief aan de slag kunt gaan.
Good2Move app in LO-les – Sportbox
Tijdens deze praktische workshop gaan we de (on)mogelijkheden van digitalisering in bewegingsonderwijs behandelen én ook zelf ervaren. We gaan vooral actief aan de slag met het Good2Move-platform. Met Good2Move wordt jouw les nóg waardevoller! De app biedt nieuwe werkvormen, lesideeën en zeven unieke tools waarmee je o.a. leerlingen zelf kan laten dansen, toernooien kan maken, plattegronden tekenen en meer.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Hoe zet je digitalisering in?
- Wat zijn valkuilen?
- Waar moet je op letten tijdens het gebruik?
- Delen ervaringen van leerlingen over het gebruik.
Aan het einde van de workshop heeft iedereen handvatten om aan de slag te gaan met lesondersteuning middels digitale hulpmiddelen van Good2Move.
Werken met LessonUp in je les – Lokaal 204
In deze training ontdek je hoe je in een handomdraai mooie en interactieve lessen kunt vinden, maken en inzetten in je klas. LessonUp is een veelzijdig platform om je lessen snel te creëren en aan te passen, zodat je meer tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is: de leerling. Het platform helpt om leerlingen te motiveren en activeren, wat de dynamiek in je klas ten goede komt.
Het doel van deze training is om je door middel van actieve deelname en interactieve elementen te laten ervaren hoe je LessonUp optimaal kunt inzetten om je lessen te verrijken. Je leert niet alleen de basisfunctionaliteiten van het platform, maar ontdekt ook hoe je het effectief kunt gebruiken om leerlingen te betrekken en te enthousiasmeren voor het leerproces.
Neem je eigen laptop mee en ervaar zelf hoe LessonUp jouw lessen kan versterken en hoe je het platform snel kunt integreren in je dagelijkse onderwijspraktijk.
Microsoft Teams Verdiepend – Lokaal 001
Kom erachter hoe je (huiswerk)opdrachten aan je leerlingen kunt geven vanuit het programma Microsoft Teams. Ook leer je:
- teamkanalen met leerlingen met rechtenbeheer aan te maken;
- verschillende mappenstructuur op te zetten met leerlingen;
- teams vergadering in te plannen;
- opdrachten becijferen en voorzien van evaluatie.
Let op: neem je eigen laptop mee om te kunnen oefenen!
VR bij Duits en geschiedenis – Lokaal 206
In deze workshop laat Maurits Roselaar, docent scheikunde en VR-expert bij SVOK, je een VR-app zien die ontwikkeld is door het Duitsland Instituut Amsterdam. ‘Pionieren in de DDR’ is een educatieve Virtual Reality Experience voor het vak geschiedenis en Duits, waarbij leerlingen in een virtueel pionierskamp uit 1978 terechtkomen. Ze ontmoeten ooggetuigen die in de DDR opgroeiden en merken dat je niet zomaar alles kunt zeggen wat je denkt. Daarnaast bekijken we voor Duits ook een app, waarbij leerlingen in een virtueel taaldorp zitten. Hierin kunnen leerlingen Duits praten met een virtueel persoon die je gelijk feedback geeft op je spreekvaardigheid! Ten slotte is er ook een Escape-Room VR-spel, waarbij leerlingen alleen door het spreken van de Duitse taal kunnen ontsnappen.
Je ervaart zelf hoe het is om ondergedompeld te worden in een virtuele wereld, waarbij de VR-bril leerlingen kan ondersteunen en enthousiasmeren. Je ontdekt welke vakoverstijgende onderwerpen er zijn. Wellicht is deze VR-app leuk als project tussen Duits en geschiedenis in een projectweek?
De mobielvrije school – Lokaal 207
Tijdens deze workshop gaan we in gesprek over de concentratie van leerlingen, de sfeer in de school en het gebruik van devices tijdens de lessen. Het Jac. P. Thijsse College is sinds de start van dit schooljaar overgestapt naar een mobielvrije school. We delen hoe de aanloopperiode naar deze verandering is verlopen en welke ervaringen we tot nu toe hebben opgedaan.
In de workshop bespreken we de kansen en uitdagingen die komen kijken bij de keuze om verder te gaan dan het beleid van ‘in de jas of in de tas’ en mobiele telefoons volledig uit het zicht te houden op school. Hoe pak je de overgang aan, en hoe zorg je ervoor dat zowel personeel als leerlingen betrokken worden bij deze beslissing?
De workshop wordt geleid door Frederike Rudolphij, teamleider 2-4 mavo op het Jac. P. Thijsse College.
Test jouw Digitale Skills pubquiz – Lestaurant
Doe mee met de Pubquiz en test je digitale kennis! Ontdek hoe vaardig jij en collega’s zijn met b.v. MS Teams, Magister, mail en online methodes. In een spannende quiz vol verrassende vragen ga je de strijd aan en verbeter jij gelijk je kennis binnen de digitale wereld.
Durf jij te bewijzen dat jij de digitaal geletterde topper van de dag bent? Of kom je er hierdoor achter dat je nog wat training/kennis mist? Versterk de teamspirit en scoor punten voor eeuwige roem én praktische digitale vaardigheden! Mis het niet, schrijf je nu in en laat je hersens kraken!
Trends en ontwikkelingen in de digitale wereld: voor jou en de leerlingen – Lokaal 203
Hoe beïnvloeden sociale media en devices het gedrag van leerlingen én docenten? In deze lezing duikt Ivo Wouters, mediacoach, in de nieuwste trends, zoals schermtijd, digitale balans en de impact van sociale platforms op welzijn en leerprestaties. Ontdek hoe algoritmes werken, hoe je kritisch met content omgaat en welke rol influencers spelen in de belevingswereld van leerlingen, misschien jij wel! Actueel, interactief en direct toepasbaar!
Over trainer:
Ivo Wouters is de expert achter de ontwikkeling van de learning ‘Digitaal Pesten’. Ivo is als zelfstandig docent al jarenlang betrokken bij de ontwikkelingen rondom ICT en media in het onderwijs. Hij verzorgt veel presentaties en trainingen over mediawijsheid, nieuwe media, trends en didactiek voor nieuwsgierige en leergierige professionals.
Teambuilding met een zoete twist: koekjes bakken bij HBR
Vorig jaar werd met groot enthousiasme deelgenomen aan de workshop koffiebroodjes bakken. Daarom op verzoek wederom een workshop bakken. Onder leiding van meesterbakker Niels Jonker (docent HBR) worden er ovenheerlijke koekjes gebakken waarmee je thuis de blits kunt maken, omdat ze er niet alleen smakelijk uitzien, maar ook nog eens ongekend lekker zijn. Dus lekker met je handen in het deeg koekjes vormen en ze in de oven tot een heerlijk product laten worden.